Hej!

Just nu är det löpningen som inspirerar mig mest och som jag kommer att satsa på lite mer. Då är det också superviktigt att lägga in löpstyrka i träningen! Vilket jag gjorde idag. 

 Deadsquat: 

 Glutebridges: 

 Single buttraise: 

 Kommer att lägga in löpstyrka en gång i veckan till en början och se hur min kropp svarar på detta. Då jag haft problem med knän är det av yttersta vikt att hålla ihop när jag ökar antalet löppass.

Kram Annika

Join the discussion 5 Comments

  • Isa skriver:

    Hej Annika! En undran: vart köper du tex mandelmjöl och chiafrön? Tycker att det blir dyrt när jag köper små förpackningar på ICA! Kram

    • Annika Sjöö skriver:

      Ibland större förpackningar på ica, men du kan hitta bättre priser på nätet. Exempelvis bodystore.com.
      Du kan också mala ditt eget i en matberedare eller mixer!

  • Jenny skriver:

    Vad kul att du satsar lite mer på löpning framöver. Jag har haft strul med knät till och från i stort sätt hela mitt liv. Det senaste halvåret har knä/höft/bäcken strulat igen så fokus ligger nu på att bli stark och hållbar igen för att kunna springa Göteborgsvarvet nästa år:) Sprang förra året och det var ett härligt lopp så det vill jag gärna göra om:) Följer dig med extra stort intresse framöver nu då:-)

    • Annika Sjöö skriver:

      Det som hjälpt mig allra mest är att ”rulla” med en hård boll på bl.a piriformis (rumpmuskel) som gör att det stramar i knät. Egentligen bra att rulla överallt där man är öm. Detta gör jag varje dag samt innan och efter ett löppass. Har du testat?
      Kram

      • Jennu skriver:

        Foamrollern och tennisbollen är just nu mina bästa kompisar:-) Måste dock bli bättre på att styra upp min träning och framför allt få kontinuitet i träningen som stärker upp mina ”problemområden”. Har haft en dipp på flera olika sätt det senaste halvåret men hoppas nu på att kunna vända på det så sakteliga i alla fall:) Förhoppningen är att ha en hyfsat ”hel” kropp nästa år så att jag kan ”fira” mitt 35:e år genom att hitta på en massa kul saker:-)

Leave a Reply