Tips på träning?

By juli 29, 2012Allmänt

20120729-120605.jpg

Hej!

Nu på sommaren brukar se flesta antingen resa utomlands eller till något sommarställe. Problemet för många är dock hur man kan hålla igång träningen även under semestern!
För det är ju inte roligt att börja om på nytt efter varje sommar, eller hur?

Vilket är ditt bästa semester-träningstips?

Kram Annika

Join the discussion 24 Comments

  • Ingvild i Oslo skriver:

    Sommertips:
    Mannen min og jeg bor bare på hoteller som har treningsrom. Vi trener om morgenen før det blir for varmt og før alle andre vil trene. Etterpå nyter vi en herlig hotellfrokost med god samvittighet! Vi bor ofte på hoteller som ligger litt unna de hektiske shopping- og bargatene. Da får vi sove godt om natten og får oss en gåtur på 15 min til og fra butikkene og restaurantene. Dersom du vil trene utendørs, er det lurt å spørre hotellresepsjonen om det er noen parker eller fine turområder i nærheten hvor man kan løpe eller legge ut på en power walk. Et par treningstrikker i kofferten og en treningsapp med styrkeøvelser eller pilates er også smart. 15 min med styrketrening etter stranden og før middagen får man alltid tid til. Husk vannflasken! God ferie!

  • Ingvild i Oslo skriver:

    Sommertips:
    Mannen min og jeg bor bare på hoteller som har treningsrom. Vi trener om morgenen før det blir for varmt og før alle andre vil trene. Etterpå nyter vi en herlig hotellfrokost med god samvittighet! Vi bor ofte på hoteller som ligger litt unna de hektiske shopping- og bargatene. Da får vi sove godt om natten og får oss en gåtur på 15 min til og fra butikkene og restaurantene. Dersom du vil trene utendørs, er det lurt å spørre hotellresepsjonen om det er noen parker eller fine turområder i nærheten hvor man kan løpe eller legge ut på en power walk. Et par treningstrikker i kofferten og en treningsapp med styrkeøvelser eller pilates er også smart. 15 min med styrketrening etter stranden og før middagen får man alltid tid til. Husk vannflasken! God ferie!

  • Isa skriver:

    Har du något tips på en enkel och bra pulsklocka?

  • Isa skriver:

    Har du något tips på en enkel och bra pulsklocka?

  • Johanna Arffman skriver:

    Ut och gå härliga promenader på morgonen, man får se härliga miljöer och det funkar i princip var du än är. Lite armävningar och plankor på det så är man klar!

  • Johanna Arffman skriver:

    Ut och gå härliga promenader på morgonen, man får se härliga miljöer och det funkar i princip var du än är. Lite armävningar och plankor på det så är man klar!

  • Klara skriver:

    Ett hopprep!! Jag är helt förälskad i att hoppa hopprep. Helst ska man gå på ett jump-pass eller liknande någon gång innan man börjar hoppa själv, för där lär man sig verkligen olika varianter på att hoppa. Om man inte vet hur man gör blir det ju lätt att man hoppar jämfota som en klumpeduns och blir jättetrött efter bara 30 sek. Jag kör ofta hopprepsträning i tio – femton minuter innan ett styrkepass, som variation till löpbandet/crosstrainern.

    Att ta med sig ett hopprep på semestern är så himla bra! Så sticker man ut på någon bra plats och hoppar i en halvtimma, sen efteråt kan man köra tex bålövningar i 15 min.
    Annars väljer jag gärna hotell med gym, om jag reser utomlands. Om det blir en grå dag så är det ju perfekt att spendera lite tid där.

    Tack för världens bästa blogg Annika!!

  • Klara skriver:

    Ett hopprep!! Jag är helt förälskad i att hoppa hopprep. Helst ska man gå på ett jump-pass eller liknande någon gång innan man börjar hoppa själv, för där lär man sig verkligen olika varianter på att hoppa. Om man inte vet hur man gör blir det ju lätt att man hoppar jämfota som en klumpeduns och blir jättetrött efter bara 30 sek. Jag kör ofta hopprepsträning i tio – femton minuter innan ett styrkepass, som variation till löpbandet/crosstrainern.

    Att ta med sig ett hopprep på semestern är så himla bra! Så sticker man ut på någon bra plats och hoppar i en halvtimma, sen efteråt kan man köra tex bålövningar i 15 min.
    Annars väljer jag gärna hotell med gym, om jag reser utomlands. Om det blir en grå dag så är det ju perfekt att spendera lite tid där.

    Tack för världens bästa blogg Annika!!

  • Birgitta skriver:

    Ta med löparskorna och spring! Passa på att testa ett lokalt gym på semesterorten, det är riktigt kul! 🙂 /Birgitta
    http://www.lyckligagatans.blogg.se

  • Birgitta skriver:

    Ta med löparskorna och spring! Passa på att testa ett lokalt gym på semesterorten, det är riktigt kul! 🙂 /Birgitta
    http://www.lyckligagatans.blogg.se

  • Knoddanna skriver:

    Morgonpromenader älskar jag året runt och ännu roligare är det ju förståss på nytt ställe och ny miljlö. Så raska promenader eller intervaller med lite löpning som avslutas med armhävningar och magövningar så är biffen klar.
    Är det sommar och varmt passar simning bra. På hotell ordnas det vattengympa ibland. Skoj med variation!

  • Knoddanna skriver:

    Morgonpromenader älskar jag året runt och ännu roligare är det ju förståss på nytt ställe och ny miljlö. Så raska promenader eller intervaller med lite löpning som avslutas med armhävningar och magövningar så är biffen klar.
    Är det sommar och varmt passar simning bra. På hotell ordnas det vattengympa ibland. Skoj med variation!

  • N. skriver:

    Jag har köpt mig ett Jungle XT gym, enkelt att ta med var som!! 🙂 Fungerar lika bra inomhus som utomhus. Och enligt mig superbra träning!

    Kram kram

  • N. skriver:

    Jag har köpt mig ett Jungle XT gym, enkelt att ta med var som!! 🙂 Fungerar lika bra inomhus som utomhus. Och enligt mig superbra träning!

    Kram kram

  • Nina skriver:

    Att utnyttja morgnar och kvällar som man kanske inte alltid hinner/kan/orkar när man jobbar och att alltid se till att packa ner löparskorna och sportbh:n i väskan. Alltid finns det någonstans att springa/ta en pw på oavsett om man befinner sig i en stad eller på landet, vid havet, i skogen etc.

  • Nina skriver:

    Att utnyttja morgnar och kvällar som man kanske inte alltid hinner/kan/orkar när man jobbar och att alltid se till att packa ner löparskorna och sportbh:n i väskan. Alltid finns det någonstans att springa/ta en pw på oavsett om man befinner sig i en stad eller på landet, vid havet, i skogen etc.

Leave a Reply