Tre härliga mellanmål!

By mars 29, 2012Uncategorized

Hej!

Igår innan ViPR passet så blev det detta härliga uppladdningsmål – keso med skinka, äpplebitar och cashewnötter. Jag kände mig grymt stark:-)

20120329-154712.jpg

Ett annat bra mellanmål eller kvällsmål är denna klassikern – avocado med keso och grillkrydda!

20120329-154838.jpg

Men även mina dinkelvåfflor ( se recept igår) från igår var ett alldeles utmärkt mellanmål idag. Mums!

20120329-154953.jpg

Kram Annika

Join the discussion 10 Comments

  • Sofia_Gustafsson skriver:

    Hej Annika;)
    Jag har läst din blogg ett tag nu och jag måste säga att jag älskar den och jag ser verkligen upp till dig hur bra syn du har fått på mat och träning. Just nu kuttret jag i en svacka. Har haft en riktigt jobbig period med magsjuka/ influensa och fem tuffa pass då jag har läst tre kurser samtidigt på högskolan. Förre detta så var min träning i topp och jag åt bra och hälosamt. Slog mitt rekord och sprang 3 mil också! Men nu är jag helt slut efter kurserna. Jag har ätit lösgodis( mitt största lass) nästan varje dag i två veckor har blivit min tröst. Jag ska springa gbgvarvet om en måndag och jag vill verkligen springa bra under 1,50! Men just nu känns jag så otränad och ingen motivation alls! Byxorna sitte tight och mina 53 kilo är nu på 57;/ de känns som jag har piskat mig får hårt i skolan, träningen, massa förbud( bland annat godis) och sen bara de slog till och jag sket i allt.
    Hur kommer man ur detta Annika?
    Massa Kramar Sofia

    • Annika Sjöö skriver:

      Sofia!
      Tack så mycket!
      Det är roligt hur vi människor funkar…när vi tränar som minst då äter vi som sämst när vi egentligen behöver näringen som bäst! T.ex. vid sjukdom.
      Att ha förbud har aldrig funkat för mig. Då har allting blivit så mkt mer spännande vilket resulterat i att jag bara velat ha det mer!
      Mina råd är att ta bort förbuden, samt tillåta dig själv att misslyckas ibalnd. Att göra ett misstag innebär inte att man måste göra 10. Starta från 0 och kör på nytt igen!
      You can do it girl!
      Kram Annika

  • Sofia_Gustafsson skriver:

    Hej Annika;)
    Jag har läst din blogg ett tag nu och jag måste säga att jag älskar den och jag ser verkligen upp till dig hur bra syn du har fått på mat och träning. Just nu kuttret jag i en svacka. Har haft en riktigt jobbig period med magsjuka/ influensa och fem tuffa pass då jag har läst tre kurser samtidigt på högskolan. Förre detta så var min träning i topp och jag åt bra och hälosamt. Slog mitt rekord och sprang 3 mil också! Men nu är jag helt slut efter kurserna. Jag har ätit lösgodis( mitt största lass) nästan varje dag i två veckor har blivit min tröst. Jag ska springa gbgvarvet om en måndag och jag vill verkligen springa bra under 1,50! Men just nu känns jag så otränad och ingen motivation alls! Byxorna sitte tight och mina 53 kilo är nu på 57;/ de känns som jag har piskat mig får hårt i skolan, träningen, massa förbud( bland annat godis) och sen bara de slog till och jag sket i allt.
    Hur kommer man ur detta Annika?
    Massa Kramar Sofia

    • Annika Sjöö skriver:

      Sofia!
      Tack så mycket!
      Det är roligt hur vi människor funkar…när vi tränar som minst då äter vi som sämst när vi egentligen behöver näringen som bäst! T.ex. vid sjukdom.
      Att ha förbud har aldrig funkat för mig. Då har allting blivit så mkt mer spännande vilket resulterat i att jag bara velat ha det mer!
      Mina råd är att ta bort förbuden, samt tillåta dig själv att misslyckas ibalnd. Att göra ett misstag innebär inte att man måste göra 10. Starta från 0 och kör på nytt igen!
      You can do it girl!
      Kram Annika

  • Alexandra skriver:

    Men hur har du tid med dessa superambitiösa mellanmål?? Är det verkligen så lugnt inom hälsobranschen? Men i och för sig- valde väl att bli ambulans-ssk av nån anledning:) ser gott ut i alla fall!

  • Alexandra skriver:

    Men hur har du tid med dessa superambitiösa mellanmål?? Är det verkligen så lugnt inom hälsobranschen? Men i och för sig- valde väl att bli ambulans-ssk av nån anledning:) ser gott ut i alla fall!

  • Sofia skriver:

    Hej Annika! Tack för en härlig blogg som genomsyras av din positivitet och glädje! Tänkte bara höra om du möjligtvis skulle kunna dela med dig av låtlistan till Body combat 51?

    Tack på förhand! Kram

  • Sofia skriver:

    Hej Annika! Tack för en härlig blogg som genomsyras av din positivitet och glädje! Tänkte bara höra om du möjligtvis skulle kunna dela med dig av låtlistan till Body combat 51?

    Tack på förhand! Kram

  • Louise Wickstrom skriver:

    Hej Annika !! Jag älskar att läsa din blogg , så bra !! Kolla gärna min träningsblogg Louisewickstrom.wordpress.com kram

  • Louise Wickstrom skriver:

    Hej Annika !! Jag älskar att läsa din blogg , så bra !! Kolla gärna min träningsblogg Louisewickstrom.wordpress.com kram

  • Mia B skriver:

    Hej Annika, tack för dina suveräna mellis tips !!!
    Hur mycket av t ex keso/skinka/nötter beräknar du till en portion ??
    Trevlig helg !! // Mia

  • Mia B skriver:

    Hej Annika, tack för dina suveräna mellis tips !!!
    Hur mycket av t ex keso/skinka/nötter beräknar du till en portion ??
    Trevlig helg !! // Mia

Leave a Reply