Utbildning och löpintervaller!

By januari 26, 2015Träningspass, Mitt liv

IMG_2126.JPGHeej!

Idag startade jag min kostrådgivarutbildning för MF gruppen. En otroligt intensiv och intressant dag fullspäckad med fakta som jag avslutade med lite löpintervaller!

Jag sprang 30-sekunders intervaller, som enligt senaste forskningen ska vara de mest effektiva för konditionen. Jag sprang i 30 sekunder och vilade i 30 sekunder. Idag sprang jag 20 st intervaller på följande tempo km/h:

15-15-15,5-15,5-16-16-16,5-16,5-17-17-17,5-17,5-18-18-18,5-18,5-19-19-19,5-19,5

IMG_2129.JPGKram Annika

Join the discussion 3 Comments

  • Johanna skriver:

    Tips på hur paleo kan göras nötfritt? Kan inte laga fika eller mat eftersom jag inte kommee på hur alla recept ska bytas ut – får inte ha med nötter till skolan 🙁 ett annat kul inlägg vore om paleo för hela familjen! Hur tänker du med paleo vs vanlig skolmat och barn? Kram!

  • Johanna skriver:

    Tips på hur paleo kan göras nötfritt? Kan inte laga fika eller mat eftersom jag inte kommee på hur alla recept ska bytas ut – får inte ha med nötter till skolan 🙁 ett annat kul inlägg vore om paleo för hela familjen! Hur tänker du med paleo vs vanlig skolmat och barn? Kram!

  • Sofia skriver:

    Jag testade detta ïgår, vanligtvis kör jag 20 intervaller, 10 st på 15, sen 10 st på 16. Men gud vad jobbiga dina va! Jag klarade bara upp till 17,5 sen sa benen stopp så fick jag sänka neråt 17. 16,5. 16. 15,5 istället 🙂 Men det gick bra det me!

  • Sofia skriver:

    Jag testade detta ïgår, vanligtvis kör jag 20 intervaller, 10 st på 15, sen 10 st på 16. Men gud vad jobbiga dina va! Jag klarade bara upp till 17,5 sen sa benen stopp så fick jag sänka neråt 17. 16,5. 16. 15,5 istället 🙂 Men det gick bra det me!

Leave a Reply