Är du redo för veckans tredje pass?

By juni 14, 2013Träningspass

Hej vänner!

Verkar som om en del av er är med och kör juniutmaningen, kul!
Idag kommer veckans tredje pass:

20130614-074852.jpg
OTM står för “On The Minute” och innebär att du ska göra angivet antal repetitioner av övningarna under 1 minut och upprepa 20 ggr… Antingen gör du dem snabbt så du får vila mer innan nästa minut sätter igång, eller så gör du dem i jämnare tempo, men då får du inte lika lång vila innan du behöver köra igen!

Boxjumps – hoppa upp och ner på låda
Airsquats – knäböj när du samtidigt sträcker fram armarna rakt fram
Armhävningar – vet du nog vad det är:-)

Andra delen består av rodd med TRX band som hänger i taket. Jag ligger på golvet, sätter i hälarna i golvet och drar mig upp. AMRAPS innebär så många du kan under angivna 5 min.

Kör hårt!

Kram Annika

Join the discussion 2 Comments

  • Ingegerd Persson skriver:

    Du är verkligen inspirerande! Önskar jag kunde hålla ditt tempo, kanske på semestern? Under tiden gör jag så gott jag kan:-)

  • Ingegerd Persson skriver:

    Du är verkligen inspirerande! Önskar jag kunde hålla ditt tempo, kanske på semestern? Under tiden gör jag så gott jag kan:-)

  • Cathrine skriver:

    OTM kan ju även betyda att det är en viss övning som ska utföras varje minut. Dvs att man bryter den övning man för tillfället utför, kör OTM-övningen, och sen fortsätter man där man var i “den vanliga WODen”.

  • Cathrine skriver:

    OTM kan ju även betyda att det är en viss övning som ska utföras varje minut. Dvs att man bryter den övning man för tillfället utför, kör OTM-övningen, och sen fortsätter man där man var i “den vanliga WODen”.

Leave a Reply