Samla tid i squatposition!

By november 18, 2015Träningspass

  
Hej!

Som jag berättat tidigare försöker jag nu satsa mer på rörlighetsträning för att undvika skador och lära kroppen ett nytt och mer effektivt rörelsemönster.

Allt dansande i höga klackar har satt sina spår på olika ställen i kroppen. Jag är extremt stram i vaderna och behöver även öppna upp i höfterna och bröstryggen! Just nu går jag därför hos fantastiska Monika Björn, som flera av er säkert känner till.

En av många övningar vi gör är att samla tid i squatposition där jag ska försöka sitta så länge det går i en djupare squat som känns bekväm för mig. Bekväm och bekväm:-) 

 
Samtidigt som jag sitter där ska jag pressa ut knäna med hjälp av armbågarna och bibehålla stolt hållning. Jag brukar göra detta några ggr om dagen och samla så mycket tid jag kan i positionen.

Jag gör även rotationsövningar i denna position då jag roterar och sträcker upp ena sidan mot taket samtidigt som jag pressar ut knät med armbågen på andra sidan. Puh! Är helt slut efteråt! 

   
Men det går framåt!

Kram Annika

Join the discussion One Comment

  • Lina skriver:

    Precis där är jag också i min träning! Hur stel kan man va? Att spela fotboll är inte heller direkt Rörlighetsfrämjande! Ska bli spännande att se resultat!
    Lycka till

Leave a Reply